Saturday, January 26, 2013

diriku celaru, dilema dan berbagai2 perasaan

assalamualaikum..

hello there, im new author here (bunyi riak berlagak dan sewaktu dengannya) hahahaha...gelak jahat..

xda bnda pun nk d tulis..saja jak..bercerita tentang hari sabtu ku yg membosankn..cerita nya bermula begini:

aritok ada b.o.p (business opportunity program) nk d polah lekak opis hour..dalam bop suma bnda nk d klaka sama jak..xda point nk dtg tiap2 minggu..x berfaedah gk..sbb apa x bfaedah...sebab aku x mk jd agent insurance...disebabkan encik bos dh mwajibkan aku dtg, aku gagah kan juak la dirik nk pemalas tok dtg..

5 minit gk bop mk start, incik bos memanggil aku dan azia..adohh..pa gk la tok..dengan muka penuh suci x bersalah mekduak pun masok la ke bilit meting...rupa2 nya bos mk suruh g roadshow rah plaza merdeka..memandangkn aku ngn azia nang xda alu trun minggu tok tek sebab mekduak malas..dh d soh stay d cya dr 10 pagi smp 10 mlm TANPA OT nk dberik..bos ko ada molah gya..keja 12 jam tp xda ot..ada..xda nk???bos aku jak..yg diberik ialah RM30 jak k makan..sbb badan aku kecik nya merik RM30..mun bdn gemok kdak nya kalik nya merik rm100 k blnja mkn..

balit jak dari bop, aku pun berpikir..patut ka aku keja cya gk..ooo chow jak trus lekak 31 jan tok..sbb apa 31 jan bok bole benti keja..sebab ariya pay day..muahahahaha...xkan mk benti b4 gaji nk..hohohoho... walaupun aku lom dpt keja len, tapi x berbaloi mun mk trun keja..kakya keja lebih masa TANPA OT OK!!!!!anda paham perasaan saya..so aku pun pk balit tentang GEMS (bukak web bg yg x tauk)ngn training SL1M(aku pun x tauk apa tok..sila tanya encik gugle ye untuk pertanyaan lebih lanjut) nk aku dpt ya..patut kah diri ku berenti keja g training o stay ajak..ohhhhh..celaru nya pikiran diriku ini...

apakah yang patut daku lakukan terhadap hidup yang tunggang terbalik ini..haruskah daku kembali menanam anggur di rumah atau pun bersabar sahaja..ohhh my life..

*sesi meluahkan perasaan kerana daku baru sahaja selesai menagis teresak2 seorang diri..sadis sungguh bunyi nya..bertambah2 pathethic..huhuhu..

(dah macam karangan biak darjah 6.hahaha)

2 comments:

  1. sabar2...pk la jalan terbait ko rasa?..pogram nok ko padah ya lepas abis pogrem jaminan kerja dapat ka?..

    ReplyDelete
    Replies
    1. nk ya aku x sure..cdak pdh mun da kosong..serap trus..mun x..xda la..

      Delete

thanks!:)